Vem är jag?

För några dagar sedan frågade en vän till mig, "- Vem är Zara?". Jag blev helt ställd av frågan, för.. vem är Zara? Vem är jag?

 
 
 
Att hitta sig själv.. eller nu måste jag rätta mig, att VÅGA hitta sig själv är något som tar tid. Det kan ta allt från veckor, till månader och år. Jag är en sådan person som alltid vill passa in överallt, jag anpassar mig lätt efter hur en vän till mig är för att försöka få den att tycka om mig så mycket som möjligt. Men vad händer när man gör så? 1. Allting blir fel. 2. Man får ingen möjlgihet till att skapa en egen personlighet, en egen identitet. Man blir i princip en "identitetstjuv"(eller snarare en identitetskopierare). 3. Man mår dåligt utav det. Personligen anser jag detta vara min absolut största brist. Efter en relativt dålig uppväxt, så har väl det blivit så att jag, för att slippa konflikter ect har försökt "passa in" så gott som det bara går. Har dessvärre insett att passa in inte är något som fungerar för mig. Jag har förstått att det inte fungerar att kopiera andras personligheter för att bli omtyckt. Det är dags att finna mig själv.  Okej, okej..100 procentig , djup koncentration Zara. Andas ut. Vem är du?
 
Innerst inne så vet jag nog vem jag själv är. Jag är en 17 årig tjej, som vill väldigt mycket saker. Att stå på scen är det bästa jag vet, efter att få uttrycka mig i olika estetiska former, Att skriva krönikor ligger mig varmt om hjärtat, och när jag blir stor skall jag arbeta som underhållare på hotell. Jag har efter två år av tvekan insett att jag verkligen går rätt linje, men inte anstränger mig så mycket som jag borde och kan. Jag är tokberoende utav mode, vilket inte har märkts på mig under de senaste månaderna då jag tappat mig själv en hel del. Mina dagar består utav att läsa modebloggar, kolla LOOKBOOK, gå ut med min syster och fotografera mina outfits. Jag tycker engentligen om skolan väldigt mycket, men spelar lite för att inte framstå som någon slags form utav nörd. Jag avgudar att spela teater, att klä ut mig ect. Rökning och Alkohol är två saker som jag anser är korkat, trots att jag sagt till folk att det är 2 grymma saker. Cider är den enda alkoholen jag rör, och någonsin kommer röra. Förstår mig inte på idén med att gå till krogen, visserligen så kommer jag göra det någon gång. Men att gå till krogen med sina vänner och bli full kan väl vara lika roligt som en tjejmiddag med läsk och godis? Am I right? Jag drömmer om att få flytta till london, om att få sjunga Jazz på olika klubbar. Färgglada långa naglar. Platåskor, ringar och uppsatt hår var ( och egentligen är) de tre saker som jag tycker beskriver mig bäst. Klänningar och kjolar rockar och min absoluta favorit artist och förebild är Beyonce.
 
Detta sommarlovet skall bli en uppdatering utav mig själv. Hur knasigt låter inte det? Jag skall nå min målvikt och leva hälsosamt utan att räkna kalorier, jag skall träna och hålla mig frisk. Ta hand om mig själv och min kropp, för min kropp är den enda jag har och någonsin kommer att ha.
 
Detta inlägg beskriver egentligen inte alls vem jag är, och det är så få som vet vem jag egentligen är och mina innersta tankar. Jag och min hemliga bubbla. Är det kanske dags att släppa ut mig ur skalet som skyddar mig?
 
 
 
DAILY FEED | |
Upp