Vuxen - Nej inte än?!

Sitter just nu och fyller i massa bankpapper. Det är horribelt så gammal man känner sig när man gör sådant här. Nytt ID-kort och Bankkort är det som skall införskaffas samt skall äntligen fixa så jag har en internet-bank, vilket skall bli väldigt bekvämt då jag alltid annars har behövt gå till en bankomat och kolla mitt saldo. ID fotot jag tog förra veckan är nog det hemskaste fotografiet någonsin tagits på mig. Mina stora äpplekinder, ojämna ögonbryn och trassligt hår. ( Undrar vad hon som tog fotografiet på kamerahuset tänkte om mig egentligen? Haha) Men, det spelar egentligen ingen roll, för det är ju inte så att man går runt och visar sitt ID-kort för allt och alla. Så, det duger.
 
Trots att varken mina föräldrar eller vänner märker det, så märker jag att allting i mitt liv sakta men säkert glider över i någon slags form av mognad. Jag ser saker och ting i annorlunda perspektiv än vad jag gjort förut, vilket gör mig både förvirrad och facinerad. Tror faktiskt att det har med veckan jag bodde helt ensam hemma, när den resterande delen av familjen var i Grekland. Jag insåg hur mycket som krävs. Att jobba, diska, handla och städa samt tjäna sina egna pengar är inte så lätt som man tror. Det får mig att tänka på att det inte kommer bli så enkelt att flytta hemifrån och bo själv. När jag väl bestämmer mig för att göra det, då måste jag försörja mig helt själv. Jag kan inte vara beronde på mina föräldrar längre, vilket känns skrämmade. 
 
Men, att flytta hemifrån är verkligen inte en sak jag behöver tänka på nu. Måste mogna en hel del innan, jo det måste jag verkligen.
DAILY FEED | |
Upp