Krångel, shopping och ensamhet

 
 
Det känns som att jag inte bloggat på evigheter. Har haft så fullt upp på jobbet, gymmet osv. Har dessutom varit ensam hemma i en vecka nu ( familjen kommer hem idag), så har fått laga mat, städa, diska och tvätta helt själv. Jobbigt att bo själv,och denna veckan fick mig att inse att jag bör bo kvar här så länge det bara går , haha skämt o-sido. Denna veckan har jag shoppat lite för mycket. Ett träningslinne, ett vardagslinne, en röd underbar poncho , ljus+ en ljusbricka till mitt rum, 2 par trosor, 1 bh, ansiktsmask och en himla massa mat.  Men det var rea på Gina Tricot så jag shoppade loss ( som vanligt då..).
 
Gårdagen:
Igår jobbade jag til 13.00, sedan åkte jag hem. Hemma hos mig var farmor och farfar och vi lagade mat tillsammans. Efter maten åkte jag och farfar och handlade lite mat till mig. 16.37 tog jag tåget till Ytterby för att gymma lite. Gymmade i 45 minuter innan jag började känna mig illamående. Bestämde mig för att åka hem. Kollade busstider och så som jag såg det skulle bussen gå 18.17. Men SÅKLART hade jag sett lite fel. En buss gick 11 över och en 43. Hann inte med den som skulle gå 18.11, så väntade på den som skulle åka 18.43. Det visade sig att den bussen var 10 minuter sen , vilket skulle betyda att jag hade missat det anslutande tåget i ytterby för att kunna komma hem. Greps lite av panik för jag mådde illa. Efter ett antal försök att få tag på någon som kunde hämta mig så bestämde jag mig för att gå in på gymmet och se om det fanns någon som kunde köra mig till kungälsvmotet , där bussen gick 19.01 ( hade alltså 10 minuter på mig att komma dit). Frågade några personer, men de sade nej. Tillslut erbjöd sig en underbar själ att hon kunde köra mig dit. Oerhört tacksam, och jag hann med bussen. 
 
Såklart så var bussen full,så jag  fick stå upp. Efter 5 minuter ståendes blev illamåendet värre, jag började skaka och svettas så jag bröt lite mot lagen och satt mig ner på golvet i bussen. Bussresan gjorde allting värre, klarade mig bara till stora höga innan jag insåg att jag var tvungen att hoppa av bussen för att slippa spy ner hela golvet. Det var ju ingen form av åksjuka, eftersom jag ALDRIG blir/har blivit åksjuk när jag åkt buss.. I alla fall, jag fick be en bekant hämta mig i stora höga och köra hem mig. Så fort jag kom in i huset kutade jag till toletten och spydde ner hela badrummet... USH OCH BLÄ FÖR GÅRDAGEN
 
Idag blev det inget jobb och antagligen inte imorgon heller. Förlorar 1000:- på detta ( helvete)
 
 

DAILY FEED | |
Upp